Amerika’da “Türk Taşı” çıkarması

Marble İzmir, dünya liginden dünya zirvesine yükseliyor

İzmir’in bir fuar ve dünya kenti olması yolunda İZFAŞ’ın rehberliği devam ediyor. Sektörlere rekabetçi, hızlı ve güvenli ticaret fuarları kazandırmanın yanı sıra yüksek katma değerli üretimi ihracatla buluşturup sürdürülebilir ekonomik büyümeye öncülük eden İZFAŞ; tüm gücüyle 26. Marble İzmir Fuarı’na hazırlanıyor.

Tüm sektör tek yürek

25-28 Ağustos 2021 tarihleri arasında fuarizmir’de gerçekleşecek Marble İzmir – Uluslararası Doğaltaş ve Teknolojileri Fuarı için tüm sektör tek yürek oldu. Sektörün fuarı, fuarın sektörü büyüttüğü Marble İzmir için yapılan hazırlıklar kapsamında, ziyaretçi çalışmaları dünyanın dört bir yanında devam ediyor. Bu kapsamda Kuzey Amerika’da 7-9 Temmuz tarihlerinde düzenlenen ve işlenmiş ürünlerin ilgi odağı olduğu Coverings Fuarı’na önemli bir katılım oldu. İstanbul Maden İhracatçıları Birliği (İMİB) öncülüğünde milli ve münferit katılımların yer aldığı fuarda, İZFAŞ’ın da katılımı ile gerçekleşen görüşmeler, 26. Marble İzmir Fuarı’na Amerika’dan yapılacak ziyaretleri artırarak mimar ve proje yöneticilerinin ilgisini çekmeyi amaçlıyor.

İşlenmiş ürün tercihinde Amerika başı çekiyor

Küresel ticaretin durma noktasına geldiği pandeminin ardından uyanışa geçen sektörlerden biri olan Türk doğal taş sektörü, geçen seneki Ocak-Mayıs dönemine kıyasla ihracatta yüzde 35,21’lik rekor bir artış yakaladı. İhracatını bir yılda 2 milyar tondan 3 milyar tona çıkaran Türk doğal taş sektörü, ihracat rakamını da 595 milyon 323 bin 882 dolardan 804 milyon 945 bin 307 dolara çıkartarak ülkeye döviz kazandırdı. Blok ihracatının yanı sıra katma değeri yüksek ürün ihracatının da artışa geçtiği Türk doğal taşını en çok tercih eden ilk 10 ülke ise sırasıyla Çin, Amerika Birleşik Devletleri, Fransa, İsrail, Irak, Hindistan, Almanya, Avustralya, Birleşik Arap Emirlikleri ve Libya oldu. Ocak-Mayıs 2021 raporlarına göre işlenmiş mermer ihracatı miktarında yüzde 22,75 artış yaşanırken, ekonomik büyüme ise yüzde 15,9 olarak kayıtlara geçti. İşlenmiş ürün ihracatında ise başı Amerika Birleşik Devletleri çekti. İhracat rakamlarında yaşanan artışlar, sektöre umut aşıladı.

Coverings Fuarı’nda “Türk taşı” esintisi

Marble İzmir Fuarı, Türk doğal taşının dünyadaki kullanımını yaygınlaştırmak amacıyla uluslararası standartlara önem veriyor; sektörün katma değerini artırıp ekonomiye güç katıyor. Her proje türüne göre farklı renk ve çeşide sahip olan Türk taşının Amerika’daki tanıtımı Marble İzmir kapsamında, Coverings Fuarı’nda gerçekleşiyor. İstanbul Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Dinçer, İZFAŞ Genel Müdürü Canan Karaosmanoğlu Alıcı ve İZFAŞ Fuarlar Müdürü Gökalp Soygül önderliğinde Coverings Fuarı’nda katılımcı olarak yer alan firmalar, “Türk Taşı” kampanyasını Amerika’daki proje yöneticisi ve mimarlara tanıtıyor. Amerika Doğal Taş Enstitüsü’nün “Use Natural Stone” kampanyası ile güçlerini birleştiren “Türk Taşı”, 26. Marble İzmir Fuarı katılımcılarına da umut olacak. Aşılama çalışmalarının hız kazanması ile uluslararası uçuşların elverişli hale gelmesi ve Amerika’da büyük çapta yürütülen ziyaretçi çalışmaları da sektöre canlılık katacak.

Amerika ile ilişkiler güçleniyor

26. Marble İzmir Fuarı kapsamında sürdürülen ziyaretçi çalışmaları, tüm bu gelişmelerin ışığında blok ihracatının yanı sıra mimar ve proje geliştiricilerin katılımını artırmayı hedefliyor. İşlenmiş ürün ihracatını tercih eden ülkeler arasında ilk sırada yer alan Amerika Birleşik Devletleri ise, bu çalışmaların odak ülkesi konumunda. Bu kapsamda, dünyanın en büyük doğal taş örgütlerinden biri olan Amerika Doğal Taş Enstitüsü, Türkiye ile Amerika arasındaki doğal taş alışverişini artırmak ve Türkiye’deki doğal taşın dünya standartlarına uygun şekilde üretilmesini sağlamak amacıyla İZFAŞ ortaklığı ile Türkiye’de üç yıldır faaliyetlerini yürütüyor. Dünya üzerinde 55 ülkeden 2 bini aşkın üyeyi bünyesinde barındıran ticari bir dernek olan Amerika Doğal Taş Enstitüsü, üreticiden son kullanıcıya kadar doğal taş endüstrisinin her yönünü temsil eden kullanıcı kılavuzunu Türkiye’de ilk kez üç yıl önce fuarizmir’de tanıtmıştı. Türkiye’nin Amerika için büyük bir hazine olduğu bilinciyle hareket eden Amerika Doğal Taş Enstitüsü, ASTM - Amerikan Test ve Malzemeler Derneği’nce belirlenen doğal taş standartlarına uygun testlerin yapılarak taşın kaliteli bir şekilde üretimine yönelik Türk üreticilere eğitimler veriyor. Amerika Doğal Taş Enstitüsü ve İZFAŞ arasındaki iş birliğinin etkileri ise, Covering Fuarı’nın ardından 26. Marble İzmir Fuarı’na yansıyacak.